Hur Man Tjänar Pengar Som Frilansförfattare

Fortsätt tonhöjd så mycket som möjligt. Gothamist betalar kr50 - kr150 för rapporterade stycken om New York. Om de gillar ditt arbete kan det bli en långsiktig spelning.

Du kan till och med tjäna pengar på att skriva sponsrade inlägg där du skriver. Samla några skrivprover - Om du har publicerat arbete i den nisch du vill bryta in i är du i god form! Du kan skriva artiklar om nästan alla ämnen. Expertförfattare som är mycket kunniga inom olika områden. Hennes senaste bok, 10 tar: 50 för varje tusen sidvisningar där det på associerat innehåll är kr1.

Du kan läsa inlägget jag gjorde om det här.

Inte bara det, utan Writer's Market har namnet på redaktörer som ska lämna in riktlinjer för inlämning och betala. Det är där du kommer in! Rösten i mitt huvud sa några ganska meniga saker, som: Den bästa metoden för att hitta skrivjobb är att slå på internet. Och de uppmuntrar nybörjare frilansare att lämna in - även frilansare som inte är professionella träbearbetare! Frilansskrivning är ett av de bästa sätten att tjäna pengar hemifrån. Enligt deras riktlinjer (finns i denna PDF) betalar de upp till kr600 för funktionsartiklar som kan sträcka sig från cirka 500 till 2 000 ord.

Att studera humaniora flexerar dina retoriska muskler, vilket gör dig till en mycket bättre författare och kanna. Upwork är en frilansande plattform som växte ut ur sammanslagningen av oDesk och Elance - det är nu en av de mest populära frilansingssajterna där ute. Om du har visioner om att publicera en bok och gå tillbaka på vinsten kommer du att bli mycket besviken. Canoeroots har bara tre publikationer varje år, men de berör alla aspekter av kanot. De letar efter 1000-2020 ord inlägg om marknadsföring, företag, produktivitet, tillväxt etc.

• Upwork rullar ut ett helt nytt system för deras Connects - de rullar gradvis ut till alla användarkonton och förväntar sig att slutföra detta i slutet av juni 2020.
  • Jag lever levande att skriva online på flera sätt, till exempel självpublicering av mina egna e-böcker (fiktion och facklitteratur); utveckla och undervisa onlinekurser; blogging/affiliate-marknadsföring; och skriva för klienter.
  • Se det här inlägget och det här.
  • Beskrivningarna kan innehålla utdrag från den ursprungliga webbsidan.

Publicera Din Bok Som En E-bok

Det är en färdighet som inte alla har och maskiner inte kan ersätta. På examinator. Många författares ultimata dröm kommer inte med mycket pengar. Här är listan: Många bloggare kan skapa en e-bok eller utskrifter på 30 dagar eller mindre! Ditt första mål är att få tre klienter. CollegeHumor Media levererar dagligen komiskt innehåll, inklusive videor, bilder, artiklar och skämt, skapade och/eller kuraterade av CollegeHumor-personalen. Förhandla om din ränta som en del av pitchingsprocessen.

Men sanningen är att de flesta av dem inte vill tänka på det praktiska med att bli frilansförfattare på heltid. Eller starta en nischblogg? De betalar kr100 - kr200 per accepterad artikel. Att delta i lokala nätverksevenemang är ett bra sätt att skapa nya professionella kontakter. Ge inte upp, men det finns enklare sätt att öka din inkomst genom att skriva. Cold pitching är idén att hitta ett företag online och pitcha direkt till dem som du är frilansande författare att hyra.

• Du måste läsa riktlinjerna för pitching noggrant innan du väljer ett ämne men webbplatsen är inriktad på att hjälpa frilansförfattare på olika sätt.
  • Allt som skickas in under denna tid kommer inte att läsas - verifiera att de är öppna igen innan du skickar in.
  • Petersburg, Florida bör hålla ett öga på Penny Hoarder karriärsidan.
  • Denna tidning syftar till att samla och konsolidera allt som rör kryssningar.

Bloggrubriker

Detta är en annan webbplats där du måste förhandla om lön innan du skriver din artikel. Jag skurade mina favoritjobbbrädor dagligen och tillämpade på så många skrivjobb som jag kunde. Och en innehållsmarknadsförare är någon som skriver innehåll för att locka riktad trafik till sin webbplats. Vänligen läs vidare! På allvar, om du gick hårt nog så kunde denna kurs betala för sig själv på en månad.

Till att börja med såg de flesta skrivpositioner jag såg där efter någon med erfarenhet eller referenser (till exempel antingen en examen i engelska eller en examen i ett fält relaterat till de ämnen du skulle skriva om för dem).

Online- Och Fjärrskrivjobb

Med över 300 000 månadsvisa besökare, om du är inom teknik/dator-nisch kan du mycket exponering och några fler skrivmöjligheter komma ditt sätt genom att skriva för den här bloggen. Det är enkelt och snabbt. SEO är inte ett genomförbart alternativ. Det och att vara din egen chef verkar verkligen vara en idealisk möjlighet för oss. Du kan registrera dig för Copywriter Today här. Du kan skriva en egen bok och sedan använda Kindle Direct Publishing (KDP) för att publicera den. Naturligtvis måste du först ha din bok formaterad.

Ge dig själv minst två år för att bygga ett hållbart företag (du vill att det ska stödja dig i flera år framöver, eller hur?) Gå istället in på att bygga upp ditt företag med ett långsiktigt tankesätt. Här är den typ av innehåll de vill ha: Detta är mitt bästa val för helt nya frilansförfattare som försöker bygga en karriär från grunden av att det finns massor av jobb att välja mellan, och du kan skapa en extremt detaljerad profil som hjälper dig att skina till det maximala. Jag har stor erfarenhet av att tjäna pengar på att skriva och har gjort tiotusentals dollar genom att skriva för andra. När du börjar tjäna sitt grundläggande resultat från att skriva, bygger ytterligare titlar bara på din inkomst ytterligare. Innerst inne är de rädda för att deras perfekta dröm kommer att skada om de drar den ner till jorden.

50 för varje tusen sidvisningar. Detta är ett tidskrift av The United States Trotting Association. Skulle du inte känna dig mycket säkrare, starkare och upphetsad att ha pengar som kommer in från någon annanstans också? Ingen svarade någonsin. Om högskolan redan är bakifrån kan du också överväga gradskolan. För det andra, ta HubSpot inkommande marknadsföringskurs. Kommentarer och analyser av nyhetsutvecklingen (cirka 750 ord.)

Om du inte är säker på vilka webbplatser som täcker din nisch, gör bara en snabb Google-sökning efter "[din nisch] webbplatser".

O87 Recovery Diaries - Dela din historia om återhämtning av mental hälsa.

Dame är en annan intressant webbplats som betalar sina författare för deras inlämnande. Betalningen sträcker sig från kr3- kr8 per artikel. 18 sätt du kan tjäna pengar just nu, boken täcker grunderna för att komma igång såväl som hur man får trafik och hur man kan tjäna på den också. Så börja växa din blogg nu. 50 ett ord (vilket är imponerande med tanke på att de är en ideell organisation), med ett tak på 2 400 ord. Om du redan har innehållet är du över hälften klar. Den totala intjäningen delas sedan (vanligtvis 50/50) mellan värdplatsen och dig (författaren).

Det finns fler jobb för kreativa författare än du tror. Med andra ord, att arbeta som frilansförfattare för en professionell tjänst kräver att du: De betalar kr60 per post. Vet du att det finns mycket stor efterfrågan på erotik på internet och hundratals författare tjänar redan stora pengar på att skriva erotiska berättelser? Någon annan får hantera förfrågningar, betalningar, återbetalningar och produktsupport. Köp youtube views uk, det som hände är enkelt. Vad vill vi alla ha av det här "skrivande" företaget? Jag har en gratis frilansskrivningskurs som du kan använda för detta ändamål. Faktum är att frilansblogging hjälpte mig att gå från att tjäna kr1600 per månad till att tjäna mer än kr5 500 per månad.

Det bästa med de flesta av webbplatserna nedan är att de också låter dig inkludera en bio med en länk tillbaka till din webbplats. Du får betalt efter att inlämningen accepterats. Allt arbete förfaller till kl. 15.00 på den angivna tidsfristen. Du kan använda kunskapen om sökmotoroptimering (SEO) på den här kursen för att driva trafik till din egen blogg, vilket ger dig pengar på flera olika sätt, t.ex. Har du en känsla för att skriva?

Tips För Att Hitta Frilansskrivande Jobb I Din Stilleståndstid

Du vet aldrig var ett potentiellt jobb kommer ifrån. För det är bara de minnen som du måste återskapa med dina egna ord. Det är på grund av er att jag har flera ING Direct-konton för mina sparmål, en Roth IRA, automatiska bidrag och allokering av tillgångar. Av den anledningen, även om du inte är den absolut bästa frilansförfattaren, är webbplatser som dessa mitt första val om du vill tjäna lite pengar och samtidigt förbättra dina kunskaper i skrivande, förhandlingar och klienter. Betalning via PayPal när du tjänar kr5 eller mer. Och det var en omfattande lista över frilansmarknader, innehållsbyråer (jag har inte inkluderat någon av dem här) och andra webbplatser som anställer frilansbloggarar och författare. En två månaders tidning för träbåtägare, byggare och designers.

Fler och fler företag och bloggare använder video för att hjälpa dem att tjäna pengar snabbt. De driver inlägg om VD: s livsstil, framgångshistorier, intervjuer och andra rapporterade funktioner som är intressanta för företagsledare. Dagshandel cryptocurrency: crypto-handelstrategier 101, om du vill köpa Bitcoin snabbt och enkelt med ditt kreditkort kan du kolla in Blockgeeks Exchange! När du hittat en klient och producerat det arbete du lovade behöver du ett sätt att få pengar från deras bankkonto till ditt. CEO Hangout betalar 50 om du förhandlar det med redaktören - skicka en tonhöjd och förhandla om betalning innan du skriver artikeln. Med andra ord är felfrekvensen mycket hög, så det finns inga enkla pengar att tjäna.

Bloggjobb finns överallt. Fotografiska bufféer som kan skriva kan släppa en artikel till den här webbplatsen i utbyte mot kr20 - kr150 per accepterat stycke. Andra bloggare som Create and Go har två bloggar - deras hälsoblogg och deras undervisningsblogg. Varje företag har en webbplats. Betalning via PayPal-intäkter kan tas ut när som helst när du har samlat kr50 eller mer. Detta är en annan kolumn i en annan berömd. BuzzFeed accepterar inte längre inlämningar.

Erbjud din skrivningstjänst via Microgig-webbplatser

Uppkomsten av oberoende journalistik har drabbat traditionella journalister hårt men har skapat en ny värld av möjligheter för framtida journalister. Du kan registrera dig för Writer Access här. Det svåraste är att få din e-bok märkt av din målgrupp. Tja, varför inte använda andra frilansförfattare? Asimovs namn är universellt associerat med science fiction och de är mycket hyllade av det internationella samfundet. Du kan också sälja dina tjänster som korrekturläsare, e-formaterare eller frilansförfattare.

Detta är också ett bra sätt att visa din trovärdighet i frilansskrivande världen! Räkna med 25 ¢ per ord. Bästa cfd-mäklare för handel med cfd (uppdaterad maj 2020). Att besvara den frågan hjälper dig att minska ditt fokus när du börjar leta efter skrivmöjligheter. 50 legitima sätt att tjäna pengar hemifrån, det här företaget heter Swagbucks, och du kan få en $ 5 påmeldingsbonus om du registrerar dig via min Swagbucks $ 5 bonuslänk! Är det inte så snyggt? Det var den bästa ämnesraden som jag någonsin har fått.

I sitt senaste, Välj dig själv, bekräftade han att faktiska bokavtal inte gjorde honom mycket pengar. Om de accepterar din tonhöjd kan du få över kr200 för en artikel. Jag har testat det och det fungerade perfekt för mig. Du får en länk för att marknadsföra den produkten på din blogg eller på sociala medier. Här visar jag dig 6 olika att få betalt för att skriva online. Du behöver bara:

BootsnAll

Om du kan automatisera det är du mil före spelet. Du kan marknadsföra din bok via Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ etc sociala medier nätverkssajter. 10 per ord eller kr50 per post, av 500 ord. När du har blivit godkänd som författare bläddrar du bara i tillgängliga skrivjobb och ansöker. Lyckligtvis sa jag den rösten i mitt huvud att knulla. På den här webbplatsen kommer du att ha ett större omfattning att låta dina idéer flöda. Jag vet att det inte är lätt att starta en skrivkarriär, särskilt när du just har gått in i fältet.

Jag rekommenderar alla författare att starta en blogg även om du inte vill tjäna pengar på bloggning.

Osannolika Sätt Att Tjäna Pengar Snabbt

Hitta fler sätt att tjäna pengar hemifrån nedan: Om du har en skicklighet för att skriva och om du gillar att dela dina idéer med andra är att starta din egen blogg ett bra sätt att lufta din kreativitet och tjäna pengar på den. Vad toppdagshandelskolor lär sig för att göra anmälning värd det. Men över din artikel kan artikelns längd börja från 150 ord och uppåt.

En Lista Förutom

Writers Weekly betalar 40 dollar per artikel i 400 ord och 60 dollar per artikel om 600 ord så det kan vara snabba och enkla pengar för rätt person. Du kan skapa en profil och erbjuda att skriva korta artiklar eller blogginlägg online. När du har skickat in en artikel som accepteras av deras kund kan de vanligtvis betygsätta ditt arbete - dina kumulativa betyg hjälper dig att avgöra vilken typ av lön du erbjuds för framtida artiklar. Tänk på det så här: Vissa författare kan kämpa för mig om det här och jag skulle gärna vilja diskutera det. Topp 100 forex-bloggar, webbplatser och nyhetsbrev som ska följas 2020. Vårt läsarskap består mestadels av användarupplevelser från början till mellanslag och interaktionsdesigners.

• Härifrån kan du titta igenom listorna och hitta arbetet hemifrån.
  • Skicka istället en anpassad till varje webbplats och gör den kort och enkel.
  • Många författare har haft stor framgång med att tjäna pengar snabbt på detta sätt.
  • Betalning sker två gånger per vecka via PayPal, givetvis för godkänt arbete.

Hur Man Gör En Artikelidé

Priceonomics betalar 1 000 dollar för 2 000-ords artiklar om data och ekonomi. Gästblogger är någon som skriver ett blogginlägg och får det publicerat på en annans webbplats. Plattformen har något för alla genrer av författare - science fiction, relationer, hälsa och välbefinnande, resor, musik och mer. En grammatikontroller: Dessa extra pengar kan hjälpa till att betala skuld och räkningar, och är en bra möjlighet att tjäna pengar. De accepterar inlägg på upp till 800 ord utan bilder, relevanta länkar.

7 Lönsamma Sätt Att Tjäna Pengar På Att Skriva Online

Om du har kompetensen kan du använda den. Du kan hitta återuppta skriva spelningar på dessa webbplatser: Men du då.

Och det bästa är att alla dessa sätt är gratis och/eller billiga att starta - och du kan bokstavligen komma igång direkt. Här är mina 10 tips för att tjäna pengar på att skriva online: Så om ditt inlägg får massor av aktier, kommer du att få betalt i enlighet därmed. Eurusd live-diagram, med varje påföljd stapel tar det sedan de kommande 21 dagarna och beräknar det genomsnittliga slutpriset, vilket skapar ett genomsnitt av priset under de föregående 21 dagarna. Betalningen kommer att diskuteras med dig av redaktören. En standardförfattare kan förvänta sig cirka kr2. Om du är från det tredje världslandet som mitt, kanske du inte får använda PayPal.

Taglinjen för den här webbplatsen är "fältanteckningar för feminister i näringslivet", så det är ganska självförklarande vad de letar efter. LinkedIn är bra eftersom de flesta arbetsgivare använder den för att hitta kandidater till jobb. Dessutom är det webbplats, inte webbplats. Så det finns 6 mest populära sätt att få betalt för att skriva. Att få nya frilansande kunder handlar så mycket om att bygga relationer och förtroende mellan dig och klienten! Detta betraktas också som passiv/restinkomst, vilket innebär att när du väl har skrivit en artikel kan du få en engångsbetalning, men då kan du också fortsätta att få betalda dagar, vecka eller månader i framtiden när människor fortsätter att se din artikel. De har också 1 000 prenumeranter och över 10 000 följare på sociala medier, så du får ditt skrivande inför en hel del feministiska företagare! Har du en gåva till prosa?

Använd Tidigare Kunder

Cultures and Kitchen betalar 200 dollar per artikel. Jag ringde honom inom 60 sekunder efter att ha fått det här e-postmeddelandet. I grund och botten publicerar de artiklar relaterade till livet och hur det kan underlättas. Jag gillar det faktum att du inte behöver gissa på vilken typ av innehåll de vill ha eftersom de ger detaljerade riktlinjer för inlämning. Jag blev upprörd av antalet människor som betalar pengar till författare och tänkte varför inte söka efter högre betalande spelningar för att verkligen tjäna pengar. Internetets enorma utsträckning kan ibland vara frustrerande, men för författare kan det också betyda att nästa betalande möjlighet gömmer sig precis runt nästa hörn - eller länk i förekommande fall.

Om du kan komma in i din kundkrets kommer det inte att vara brist på arbete. När jag pratar om att tjäna pengar på att skriva produktrecensioner kanske du tänker på folket på Amazon eller andra online-marknadsplatser som betalas några cent per. VAD BÖR JAG BLOGGA OM?

Detta är en webbplats som fokuserar på nyheter och händelser runt om i världen med lite humor. Vi kommer att diskutera det i nästa ämne nedan. Du har två alternativ: Intervjuer (aka gäst på podcast) rankades som nummer 1. Den enda frågan är: Det är verkligen möjligt att lyckas med den här verksamheten med bara en basnivå för skrivförmåga och en vilja att arbeta hårt!

Skriv För Betalande Webbplatser/tidskrifter

Genom att göra detta gör de vad någon annan verksamhet gör innan de producerar och lanserar en ny produkt. OnlineWritingjobs. När du har jobbat igenom dem hanterar iWriter insamling och distribution av betalningar så att du inte behöver bekymra dig om att manuellt fakturera dina kunder. Webbplatskopiering, SEO-arbete och blogginlägg i listformat stil är inte vad någon drömmer om när de känner att pennan drar sig, men de är några av de mest pålitliga sätten för frilansförfattare att betala räkningarna. Men det kan gå högre beroende på ämnet och det verkliga arbetet. De letar efter historier om college-livet och minnen med vänner eller ett datum eller något som hände på en fest etc.

Babble är en ständigt utvecklande webbplats som bloggar om föräldraskap, graviditet, humor, livsstil och underhållning. Många frilansskrivsidor ansluter frilansförfattare till kunder. En vistelse-hemma-mamma som vill förvandla solida skrivfärdigheter till en karriär? Företag och företagsbloggar betalar stora pengar till de som skapar kort och effektivt innehåll. Pocketbook energiproblem och resor/livsstil/ämnen av allmänt intresse. Låt mig skilja tre termer: Denna webbplats tar ut en månadsavgift till frilansare som vill vara listade på sin webbplats. Så vill du bli en professionell författare?

Det kan inte bara tillgodose kortsiktiga behov utan också skapa löpande inkomster och varför det är en bra pengar-idé. Vårt hopp är att några av dem kommer att vara en perfekt match för dig, även om många inte har rätt. Låt oss komma till det! Payoneer är det första alternativet för personer som inte kan använda Paypal. Ett effektivt sätt att tjäna pengar online är genom att skriva artiklar. Vill du inte skriva din egen berättelse? Detta är en resesida som verkar alltid leta efter frilansare att producera innehåll på specifika platser.

De flesta frilansande innehållskurser lär dig att skriva artiklar gratis.

Reader's Digest - Dela en sann ordbok med 100 ord.

Du får se deras riktlinjer så att du kan vara säker på att markera alla rutorna. Vårt läsarskap består mest av början till mellanliggande användarupplevelse och interaktionsdesigners, men alla som är intresserade av att göra webben till ett bättre ställe att vara är välkomna. För det första, förbinda dig till ett helt år.

Det fick mig att känna mig lite desperat: De betalar 50 för opublicerat originalinnehåll och 15 för omtryck. Istället parar de författare med redaktörer för att samarbeta under hela skrivprocessen. Tre bästa lager simulatorer, de är kanske inte tillgängliga. Utnyttja dina djurämnen och bygg långsamt upp nav. Ha friheten att njuta av livet och dra nytta av det vi har - internet! Men du behöver exceptionella skrivfärdigheter och förmågan att skapa autentiska, insiktsfulla och kvalitetsartiklar för att bli accepterade. En bra sak med Squidoo är att det är mycket enklare att få trafik till din artikel eftersom Squidoo-linser (objektiv är vad de kallar en artikel) tenderar att rankas i Google lite enklare än artiklar från andra webbplatser.

Oavsett hur bra du är med det engelska språket behöver du fortfarande en programvara som kan hjälpa dig att kontrollera din grammatik och stavningar. Till skillnad från den vanliga uppfattningen kan engelska stora jobb vara lönsamma, och detsamma gäller för andra skrivintensiva huvudpersoner som kreativt skrivande, kommunikation och journalistik. Jag brukade göra frilansarbete exklusivt och förbereder mig för att återgå till frilansarbete ~ 30 timmar/vecka medan jag reser och studerar i Kina. Upptäck högst.

Överleva Det Första året

Du kanske har velat prova att publicera några av dina egna artiklar online och inte vet var du ska börja. Kontraktsförfattare som är kreativa och flexibla och kan skriva om nästan alla ämnen. Men för att få kunder måste du investera i dig själv och fokusera på rätt strategier.

Andra Sätt Att Tjäna Pengar Som Författare

Gå in i deras huvuden. 80% av aktiemarknaden är nu på autopilot, således ger back-testning ett fönster av möjligheter för handlare att finjustera sina strategier. Bitcoin superstar-webbplats, grovt sett - det är alla produkter som säljs till allmänheten som låter dig tjäna eller förlora pengar baserat på ett cryptocurrency nuvarande eller framtida pris. HEM är en månatlig flygningstidning för Horizon Air. I de flesta fall kommer en framgångsrik blogg att svara på frågor som folk har när de söker efter svar på Internet. SpyreStudios är en onlinemagasin om webbdesign och utveckling och otaliga andra ämnen som faller emellan.

De har betalat så långt! Det bästa med den här webbplatsen är att varje artikel tjänar dig kr8 oavsett längd. Disney är moderbolaget till Babble. Och jag slog mig i alla fall. Så se till att du gör det på rätt sätt eller att du inte ens får svar på din tonhöjd/applikation. Var bara beredd att skriva en ganska lång bit om du vill få betalt de stora pengarna (de betalar upp till kr160 för 3K-4K-ord)!

Läs detta inlägg om hur du får gratisprodukter att granska. Bästa amerikanska mäklare som accepterar amerikanska handlare, den främsta fördelen är att förordningen säkerställer säkerheten för oss invånares medel. Internet är ett av de mest kraftfulla verktygen som någonsin uppfunnits och många människor rusar online varje dag för att lära sig hur de kan tjäna sitt liv. Här är fyra beprövade strategier: Jag fick personligen min start på dem! Här hittar du 54 skrivplattformar du kan anmäla dig till eller ansöka om så du har en säkerhetskälla när du skriver att jobbet är slakt.